Monday, August 10, 2015

Seksanya DEMAM URAT..

Nak share kisah minggu lepas.Ini kali ke tiga la kiranya saya menempuh demam sakit urat ni.Masa mula2 dulu jadi masa saya berpantang anak sulung.Masa tu breast bengkak ya amat (kata orang tua2 bengkak susu).Sakitnya ya allah tuhan je yang tahu.Mula-mula kita akan rasa macam nak demam lepas tu rasa seram sejuk.Memang berbungkus selimut tebal pun masih terasa sejuk lagi.Sampai ke tulang temulang la rasanya sejuk tu.Lepas tu badan sakit-sakit terutama sekali pada bahagian sendi tu.Memang kalau baring pun masih tak selesa sebab 1 badan sengal-sengal dan sakit.Kali kedua saya kena demam urat masa sibuk buat tempahan biskut raya.Bila badan dah tak mampu nak bekerja tapi masih gigih jugak buat kerja haaaaa merana la badan.Makan ubat semua tak jalan.Sudahnya saya pergi urut kat spa.Betulkan balik urat yang dah keras tu bagi lembut balik.Lepas tu baru.Kemudian yang terkini kena demam urat ni minggu lepas la.Waktu pagi tu ok jer masih gigih lagi menyiapkan nasi minyak dan ayam masak merah untuk potluck kami group shaklee di Alor star ni.Lepas jer siap masak nasi terus rasa seram sejuk badan.Makin lama makin lemah.Rasa nak letak kepala atas bantal jer punya la tak larat.Tapi kuatkan semangat juga sebab dah masak bagai nak pergi makan2 dengan kawan2 tadi.Habis jer majlis balik rumah terus bungkus.Kali ni sakit kat bahagian sendi.Terasa sangat pergelangan kaki tu sakit.Seluruh badan sakit.Tapi tetap kuatkan semangat layan anak-anak bagi tido dulu baru boleh lena.Selang 2 hari badan masih sakit.Sudahnya pergi la klinik mencari punca sebenar kenapa tak kebah2 (kebah=sihat).Rupanya kelenjar susu tersumbat dan bengkak.Bila badan tak mampu nak menahan sakit tu jadilah demam yang on/off macam yang saya tempuh tu.Malam demam siang ok.

Dalam kisah saya ni tak semua penyakit cara ubatinya sama.Maka ikhtiar la sehabis baik.Tak semua ubat atau kaedah tu serasi dengan kita sebab tu kena pelbagaikan cara.Kalau cara A tak jalan cuba cara B.Macam tu jugak dengan shaklee ni.Ada yang cakap serasi sangat sebab lepas minum ESP badan terasa bertenaga.Lepas minum ESP susu mencurah-curah keluar masa mengepam.Lepas minum ESP kulit jadi gebu.Lepas minum ESP gastrik tak seteruk dulu dah.Lepas minum ESP husband cakap makin pejal dan montok pulak.Eh macam2 lagi lah testimoni customer ni kan.so tepuk dada tanya selera.kalau nak cuba saya sedia hulurkan tangan memberi bantuan khidmat nasihat secara PERCUMA berkaitan produk.tak beli pun takper asalkan anda mendapat info yang betul berkaitan produk.

sekian pengalaman sakit dari saya.Jumpa lagi di entry yang akan datang.Yang buruk itu datang dari kekurangan saya sendiri yang baik itu datang dari Allah jua.




Lynn Radzi
0195566558

0 comments: