Tuesday, October 27, 2015

PENGALAMAN JUAL KEREPEK..

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Teringat zaman study di upm dulu masa study lagi saya dah biasa buat side income...cari duit lebih lepas tu mesti nak bantu family apa-apa yang patut la.Kebetulan masa tu ada kawan rekomen jual kerepek dan setiap bulan dapatlah duit antara rm100-rm300.Sedap sangat kerepek tu memang laris la.Pengusaha ni dari Sepang.Memang dia ada klang kerepek.Kebetulan anak die study di UPM jugak masa tu.

Setiap minggu mesti restok.Setiap hari sabtu atau ahad saya akan tunggu man (nama anak tokey kerepek yang sama-sama study di upm masa tu) depan tangga kat kolej untuk ambil stok baru.Bayangkan saya duduk di tingkat 4 dan terpaksa angkut 4x bag besar kerepk tu ulang alik naik turun tangga.Kadang-kadang ada kawan yang nampak dan dorang tolong angkatkan.Sebungkus tu besar jugak sizenya lebih kurang 300- 500gram kalau tak silap.Harga pun murah jer masa tu rm4 sebungkus.Setiap bungkus untung rm1.Rasa mewah sangat dah masa tu tau.

Macam-macam perisa ada.Yang paling saya ingat dan selalu habis kerepek ubi pedas,kerepek keladi,kerepek bawang,kerepek ubi perisa lada hitam pun sedap.Kadang-kadang kalau saya takder dibilik customer akan ambik dan tinggalkan duit atas meja.Sebab dorang dah tahu dah stok kerepek saya kt hujung katil jer.Pernah satu kali tu handphone hilang sekali dengan bekas pensil.Maybe pencuri tu letakkan phone dlm bekas pensil untuk elakkan orang nampak agaknya.Lepas tu serik dah.Siapa nak beli kerepek kena tunggu saya ada dibilik baru boleh masuk.best...best...best... pengalaman cari duit masa study di U.Korang ada cerita macam ni jugak?jom share

Macam-macam jenis kerepek

Kerepek keladi


Gambar di atas ni saya cari dekat Encik Google jer.Nak cerita lebih kurang macam ni la bentuk dan size kerepek yg saya jual.Sekarang dah lost contact dengan tokey kerepek ni.

0 comments: