Friday, April 4, 2014

Di Kedah TAK ADA branch shaklee.......

Assalammualaikum dan salam sejahtera..
Mungkin ramai yang tidak tahu...bahawa di KEDAH terutama di Alor Star ni belum ada branch shaklee mahupun stokis2 yang diiktiraf oleh shaklee.Kalau ada jumpa mana-mana kedai yang tulis jual shaklee itu semua bukan branch yer...Itu adalah SID yang tidak bertanggungjawab yang telah melanggar etika yang shaklee tetapkan...Tapi jangan risau....anda masih boleh membuat pembelian tanpa perlu ke Penang untuk membeli produk....antara pilih yang anda ada ialah samada membeli dengan SID pilihan anda ataupun terus daftar sebagai ahli shaklee seumur hidup....Keahlian cuma RM65+RM10 postage...Kemudian boleh terus buat pembelian secara online sahaja menggunakan id anda sendiri.Cukup bulan jika point melepasi syarat...anda layak mendapat bonus.So bonus tadi dah boleh membantu mengurangkan duit poket untuk tanggungan supplement bulanan kita.Mudahkan!!!!!

Shaklee masih dikira sebagai MLM (money love me!)...tapi shaklee ofkos beribu kali lebih best laa...hihi jom tengok perbezaan shaklee dengan produk lain.Sebab tu saya sayang bisnes ni....



Hari ini saya nak share SOALAN-SOALAN LAZIM atau FAQ bagi yang berminat untuk join sebagai Shaklee Independent Distributor. Anda boleh baca di bawah ya. Jika ada tak faham jangan malu-malu uuntuk bertanya.


Q: Bagaimana nak jadi distributor Shaklee ?
A: Registration fee is RM65 + RM10 (WM) / RM20 (EM) untuk postage member kit. Ataupun anda boleh beli barangan bernilai RM680, anda boleh dapat FREE membership. :)

Q: Berapa modal yang diperlukan ?
A: Tak perlu modal pun sebab dengan Shaklee ini kita boleh buat ala-ala dropship - bila customer order dan bayar barulah kita bayar kat Shaklee. Kita boleh order secara online atau phone call. Shaklee pula akan poskan barang tu kepada customer kita. Senang kan ? Unless nak simpan stok kat rumah, suka hati lah nk invest berapa pun.

Q: Berapa sales/belian kena maintain setiap bulan ?
A: Tak perlu maintain sales/points unless anda sudah jadi leader. Tiada jumlah minimum yang anda perlu beli setiap bulan kecuali anda memang target nak mendapatkan cash bonus. Nak beli untuk sendiri dan keluarga sahaja pun boleh. Tak rugi pun jadi ahli. Membership Shaklee ni lifetime. Jadi tak perlu risau nak renew every year :)

Q: Berapa keuntungan boleh dapat setiap bulan ?
A: Bergantung kepada sales/purchase kita pada bulan tersebut. Minimum 150 points (UV) untuk layak dapat cashback/rebate/bonus. Bonus bermula dari 5% sehingga 21%, depending on berapa points kita dapat. :)

Q: Kena cari orang ke untuk join sebagai ahli di bawah kita ? Kena head hunting ke ?
A: Tak perlu ! Saya pun tak suka nak cari-cari orang paksa-paksa join/beli. Kita share sahaja benefits of product and benefits bila join sebagai ahli.  Kadang-kadang sharing kita yang santai-santai di FB/blog mampu menarik minat orang untuk beli atau join sebagai ahli :)

Q: Tapiii saya tak tahu macam mana nak mula berbusiness...
A: InshaAllah saya akan guide dan  coach anda sebab once anda dah register dengan saya, anda dah jadi tanggungjawab saya, 'anak' saya. :) Cuma usaha untuk berjaya itu terletak pada diri anda sendiri. InshaAllah. :)

Q: Saya nak register jadi ahli but tak nak jual-jual ni, boleh ke ?
A:Boleh je terpulang pada anda. Beli untuk kegunaan sendiri pun boleh. Saya takkan paksa anda jual atau reach target sales tertentu. Semua yang nak berbusiness semua atas inisiatif sendiri. If you need guidance saya akan tolong. :)

Q: Ok, So bagaimana nak register?
A: Saya boleh tolong registerkan. Anda cuma perlu bagi details yang diperlukan+registration fees. Selepas itu,anda tunggu kat rumah, nanti member kit sampai ye. :)


 Yang atas ni contoh barang yang kita akan dapat....sekali beg...Lepas tu saya akan guide anda cara mudah untuk berjaya dengan shaklee macam saya.....1 family 1 SID....so jom sertai kami sekarang!!!!!!!






0 comments: