Tuesday, August 25, 2015

LEMAK...topik HOT!

Ini topik saya dengan husband semalam hihi.Rentetan dari lemak yang susah nak kikis lepas raya.Sebab masa puasa hari tu elok smooth jer kan turun week by week.Lepas tu sedap pulak makan macam-macam dessert masa raya dan nopen house..Lagi satu kes pavlova yang saya buat tu HABISSSS!!! sekali das jer dan teringin sangattttt nak buat lagi nak makan lagi.tapi hari tu buat untuk makan 6 orang sekarang dah tinggal saya sorang.Anak pulak takmau makan.Dorang kutip fesh fruit sahaja.Husband pulak tengah ON DIET...NO SUGAR...NO CARBO...husband tanya "nak makan ke..buat jer lah bukan gemok pun" haha ayat yang last tu buatku terkedu kejap.Sebab dia sebut "bukan gemok pun" hihi so terus pergi timbang dan sedar diri "alamak nak kena kurangkan lagi 10 kg"...berat sekarang dah statik dan main-main sekejap turun sekejap naik 1-2kg.Aper cerita?Lemak masih bersisa ni dibadan.

Dengan rasa rendah diri google balik cara terbaik turunkan berat badan dan cara makan yang betul serta kadar kuantiti yang sepatutnya.Lepas tu baru teringat belum makan alfalfa lagi terus ambik alfalfa 3 biji dan air segelas terus minum dan telan.Hilang mood nak makan pavlova tadi.Waktu malam makan pulak laksam.Sebelum tidur rasa lapar minum CINCH LATTE..oh ok jer tak rasa lapar mana pun.Tak rasa nak mentakedarah dah hahahaha.



Sebenarnya start dari bersalin hari tu berat badan saya dah lost sehingga 20kg dah.Dah capai target pertama.Means berat badan dah dapat masa lepas bersalin anak sulung dulu.So target nak kembali langsing kepada berat masa zaman study dulu ceeeeewahhh.hahaha kerana BERMIMPI ITU PERCUMA..tapi saya nak realisasikan jugak.Bukan senang tau nak lost 20kg.Alang2 kena teuskan bagi cecah lagi 10 kg.Jumlah keseluruuhan 30kg.InsyaAllah ini semua hasil gigih makan SET SLIMMING SHAKLEE yang ada dalam SET BERPATANG hari tu.

Saya dengan ammar yg berusia 4 bulan


Saya makan yang ni 3 bulan baru habis tau.JIMAT!
Doakan semoga hajat dan impian saya untuk kurangkan lagi 10 kg tercapai yer.Sebab mengikut tahap ketinggian saya sekarang saya perlu kurangkan 10 kg lagi untuk mendapatkan berat badan yang ideal.Barulah tak seram nak makan pavlova sebiji size besar pun.      



0 comments: