Sunday, November 10, 2013

Omega Guard ketika hamil..


Dulu masa mengandung anak yang sulung...tak pandai sangat pasal supplement ni...Sampailah kandungann dah masuk 6 bulann barulah ada sorang kawann cerita pasal Neurogain untuk perkembangan minda bayi di dalam kandungan.Bagi penduduk Alor Star pasti dah familiar dengan hospital bersalin INS...inilah tempat pertama yang saya tahu ada rekomen Neurogain pada semua ibu hamil yang membuat rawatan di situ.Masa tu saya masih lagi di PMC untuk chek up baby dengan Doktor Anuar.Kalau nak tahu setakat yang saya survey mostly kawan saya akan sebut nama Doktor Anuar ni sebagai Doktor terbaik untuk rawatan bersalin.Korek punya korek dan berdasarkan 2x pengalaman bersalin dengan doktor ni...rupanya doktor ni akan menidurkan pesakitnya sebaik sahaja selesai melahirkan bayi.Maknanya kita tak akan rasa sakit pun masa proses menjahit tu.Memang itulah pun yang saya cari.Ramai sangat yg bercerita part menjahit tu nanti rasa macam kena gigit semut la...sakit la...semua ada.So saya pilih untuk tidur semasa proses ini dilakukan.Lagi satu antara yang paling saya suka adalah...di saat baby tu keluar dari rahim kita doktor Anuar ni akan sambut baby tu diiringi kalimah Allahuakhbar....so inilah perkataan pertama yang baby akan dengar sebaik sahaja die keluar kedunia ini...

Ok berbalik pada kisah Omega Guard ni tadi...Dulu saya makan Neurogain...Harga dalam RM50 untuk sebulan.Die berbentuk softgel.Kandungan utama adalah DHA yg diperolehi dari minyak ikan...Tapi selepas mengenali shaklee rupanya Omega Guard lagi berbaloi.Harga Retail rm136 untuk penggunaan 3 bulan.Haaa murah kan..Tapi kalau beli dengan saya boleh dapat lagi diskaun dan dijamin takkan menyesal..

Mengapa Pengambilan Omega 3 Penting Semasa Mengandung?


SHAKLEE OMEGA GUARD SANGAT BAIK UNTUK IBU MENGANDUNG

 

kenapa OMEGA GUARD SGT PENTING diambil oleh IBU MENGANDUNG..???

♥ Penting bagi perkembangan dan fungsi otak dan keupayaan retina baby (mengoptimakan pengelihatan untuk proses berfikir & melihat).
♥ Menapis segala virus dan bacteria daripada badan ibu dan baby
♥ Utk sistem imun badan, membaik pulih sel, sistem pencernaan,mengawal suhu badan ibu dan baby
♥ mengurangkan risiko alahan pd baby (SGT PENTING UTK IBU2 YG ADA KETURUNAN ALAHAN, ASTHMA, ECZEMA, RESDUNG, SINUS)
♥ mengurangkan risiko ibu obess dan mengawal paras gula dlm darah
♥ perkembangan otak bayi adalah antara yang paling awal terbentuk ketika dalam kandungan. ibu perlu bersedia memberikan yang terbaik sejak bayi dalam kandungan lagi. di dalam sana, bayi yang menerima minyak ikan akan dirangsang perkembangan otaknya dengan lebih awal
♥ memang ada kajian dijalankan ke atas ibu- ibu hamil yang mengambil jumlah minyak ikan yang berbeza, dan mendapati IQ anak- anak yang dilahirkan juga berbeza apabila mereka berusia 4 tahun. ibu yang ambil lebih banyak minyak ikan, melahirkan anak- anak yang lebih cerdas dan pintar. jangan tunggu dah keluar baru nak asah otak mereka ya, boleh mula dari dalam perut lagi!

Antara kepentingan Omega Guard yg lain :
- mencegah penyakit jantung
- mengawal kandungan kolestrol
- melegakan kesakitan sendi dan arthritis
- meningkatkan kualiti penglihatan
- melegakan eczema
- membantu mengawal berat badan
- menguatkan memori
dan macam- macam lagi
berminat?hubungi saya
lynn shaklee
0195566558

0 comments: