Friday, July 31, 2015

Selamatkah air yang kita minum?



 Saya pasti semua pun tahu yang alam sekitar kita sekarang tidaklah sebersih dan sesemulajadi dahulu lagi.Banyak dah yang tercemar.tak kira samada kita berada diluar atau di dalam rumah pun.Sebagai contoh yang saya dengar baru2 ni seorang kawan cerita air paip dalam rumah yang dia baru pindah berwarna.Maksudnya air tu tidaklah sejernih air paip seperti dahulu kala.Kalau jernih pun pernah jugak keluar kelodak2 berketol2 sebesar pasir tu.Mana tak risau yer dak.Air tu dah memang menjadi KEPERLUAN harian kita.Nak minum..nak makan..nak membasuh,mencuci,mandi dan macam2 lagi lah urusan harian kita yang sangat memerlukan air.Macam rumah saya dibahagian meter luar memang husband pasang penapis paip yang besar tu untuk tapis semua air yang masuk ke dalam luar kami.kalau untuk kegunaan harian seperti air minum pulak memang saya yang sediakan air tapis.Maklum lah dalam rumah ni air kosong dalam peti ais memang wajib ada.kalau nak beli jenuh jugak lah kan.Rumah saya takder pun air yang berwarna cuma risa2 air yang masuk ke dalam rumah kita ni ada jaminan bersih tak?kita tak tahu so ada baiknya ambik langkah berjaga-jaga.

Bagi yang berhajat untuk dapatkan penapis air yang murah,mudah dan portable.Boleh diguna dimana-mana sahaja boleh dapatkan penapis air shaklee ini.

Senang sangat nak kendali penapis ni

 kalau dulu saya beli penapis air dikampung cap apa tah lupa dah..Yang tu kalau nak tukar filter mesti kena tunggu saya balik baru tukar sebab saya sorang jer yang tahu caranya...tapi yang ni tak payah dah.memang semudah A-B-C...kacanggggg sangat.Selain tu kita juga boleh bawak penapis ni untuk pergi picnic yer.Isi je dengan air paip lepas tu boleh minum terus.Dijamin bersih sebab dah diuji.Saya pun dah uji sendiri tahap alkali air ni.lagi tinggi tahap alkali sesuatu penapis tu lagi bagus.Nak cuba boleh la hubungi saya.Saya bantu untuk anda dapatkan penapis ni bagi keselesaan keluarga.


Lynn Radzi
0195566558


0 comments: