Saturday, November 7, 2015

SUSU MERUDUM TERUK


Setiap ibu pasti mempunyai kisah dan dugaan tersendiri sepanjang proses penyusuan bayi.Tidak semua orang diberi rezeki yang sama untuk menyusukan bayi mereka.

Ada yang diawalnyer meriah,pertengahannya makin merudum.Ada yang diawalnya merudum,pertengahannya meriah.Macam-macam pengalaman.Bersyukur dengan rezeki yang diberi.

Apa yang saya nak kongsi ialah pengalaman meningkatkan balik susu yang merudum dengan SET MENYUSU SHAKLEE.

Saya explain satu persatu.
Paling UTAMA dalam proses ini ialah POWER PUMPING.Supplement hanya membantu sahaja.So bagi ibu-ibu diluar sana jangan pernah berhenti untuk membuat POWER PUMPING setiap 3 jam apabila susu makin merudum yer.

Proses power pumping tu macam ni..contohnya kita dah set jam 5 pagi bangun tidor basuh tangan dan start pump sebelah kiri 20 minit kemudian tukar sebelah kanan 10 minit.Buat berselang seli kiri dan kanan selama 1 jam.Setiap 1 sesi 10 minit cukup.Kalau anda menggunakan medela swing boleh buat dua2 belah 20 minit kemudian REST 10 minit.Kemudian sambung lagi kedua2 belah 10 minit sehingga selesai 1 jam.Kena buat ikut timing yang kita dah set.jangan tukar2 sekejap buat pukul 5 pagi,sekejap pukul 7pagi,sekejap start pukul 11pagi.NO..NO...NO tak boleh tau.Kita nak rangsang susu keluar ada TIME dia.So buat JADUAL dan ikut JADUAL.

Kalau start pukul 5 pagi jadual power pumping adalah 5pg-8pg-11pg-1ptg-4ptg-7ptg-10mlm-1pg dan seterusnya.set sendiri waktu untuk anda.

Berapa banyak susu yang terhasil bukan UKURAN untuk kita stop.TERUSKAN SAHAJA AKTIVITI INI SEHINGGA 2 MINGGU.

Dalam tempoh 2 minggu ini anda akan rasa LETIH,PENAT,STRESS,TAK DAPAT SOKONGAN DARI SUAMI DAN MACAM2 LAIN KEBIMBANGAN LAIN.So disinilah SUPPLEMENT SHAKLEE memainkan peranan
.
Saya selalu galakkan customer saya untuk mengambil ESP,VITALEA,ALFALFA,B COMPLEX,VITAMIN C dan OSTEMATRIX.Air kosong 3L sehari WAJIB.
Yang ini sangat membantu kita untuk BERTENAGA,HILANG SAKIT2 BADAN,RINGAN KEPALA ( sebab terlalu kerap berjaga),ELAK SUSU TERSUMBAT,dan MEMBERI RASA TENANG sepanjang proses penyusuan ini.Bila badan MENDAPAT CUKUP REHAT dan FIKIRAN RASA TENANG..insyaAllah ia sangat membantu ibu-ibu diluar sana untuk penghasilan susu MERIAH.

Anda juga akan dapati susu yang dihasilkan cukup PEKAT dan sangat membantu bayi untuk mendapat susu yang lebih mengenyangkan.

Bagi ibu yang sedang menyusukan bayi,saya tidak menggalakkan anda untuk BERDIET.sebaiknya anda boleh AMALKAN OMEGA GUARD untuk membantu MENGUMPUL LEMAK dan dibawa keluar.Selebihnya Omega guard juga mengandungi Omega 3 yang bagus untuk PERKEMBANGAN OTAK BAYI.

Makin kerap breast dikosongkan makin banyak susu yang akan dihasilkan.PELAJARI TEKNIK SUPPLY DAN DEMAND supaya anda lebih faham bagaimana cara untuk kita menggalakkan penghasilan susu.
semoga bermanfaat.

berminat dengan set menyusu SHAKLEE
whatsapp
0195566558
 
 


 
 

1 comments:

ummi qadeer said...

thanks for d info sis