Tuesday, November 24, 2015

Ibarat seperti menanam pokok

Dalam group saya ada lebih kurang 11 orang leader hebat dan juga pengedar2 yang saya kagum sangat dengan kesungguhan mereka.

Rata-rata ahli group saya adalah wanita.Dan kami mempunyai impian yang sama iaiu untuk membantu keluarga masing2.Ramai suri rumah yang kini dah mampu menjana income 4 angka sebulan.

Bagi saya shaklee ni ibarat seperti kita menanam pokok.Ianya mengambil masa untuk menyemai hasil.Samalah juga kalau kita tanam pokok durian kan.Paling kurang pun 4 tahun jugak lah baru nak merasa makan buahnya.Sebelum tu ianya perlulah dibaja,dijaga,disiram dan dibelai agar boleh membesar dengan baik.

Macam itu juga saya selalu berpesan pada diri saya sendiri.kalau nak CEPAT KAYA...ini bukan jalannya.saya perlu berusaha dari bawah.Saya perlu semai 'pokok' saya setiap hari.jaga setiap hari.Bagi baja yanng cukup agar ia akan menjadi pohon yang saya boleh berteduh suatu hari nanti.Saya hanya seorang suri rumah.Apa yang saya impikan adalah untuk membantu suami mencukupkan keperluan kami sekeluarga.Sebagai seorang anak yang mendapat pendidikan hingga menara gading pula saya cuma impikan untuk memberi wang saku yang tetap buat kedua ibubapa saya setiap bulan.Apa guna hidup tanpa MATLAMAT.Sampai masa kita akan dipanggil...saat itu rugilah sepanjang usia kita jika kita tak mampu nak bantu kedua ibubapa kita sendiri disepanjang usia kita.Ruginyalah...

Saya ciptakan group ELITE untuk keluarga shaklee saya.Saya IMPIKAN kehidupan yang MEWAH.bukan semata2 harta tapi juga JIWA YANG KAYA dengan kasih sayang,iman dan sentiasa ingin membantu mereka yang lebih memerlukan.Ya umat islam harus jadi KAYA barulah kita mampu nak bantu lebih ramai umat islam yang lain.Dapat mewakafkan harta ke jalan ALLAH dan dapat memberi pendidikan yang baik untuk anak-anak.Wang bukan segala-galanya tapi semuanya memerlukan wang.

Jom saya perkenalkan barisan leader saya sepanjang saya bershaklee.Semoga kami dapat membesarkan lagi empayar shaklee kami untuk masa akan datang.Amin



SHIMA HASSAN,PERAK,0132097336

EINA ALISHA,PERAK,0125635673

RABIATUL SALMI,KEDAH,0164418452

AFIFAH ISMAIL KEDAH,0195609718

NAZRUL IZWAN,KEDAH,0164430030

ATIKA MAHFUZAH,SELANGOR,0195741107

NURUL WAHIDA, KEDAH,0175812034

DURRA HASSAN,KEDAH,0124063553

IZZATI ABDULLAH,KEDAH,0194947713

QATRUNNADA,SELANGOR,0163119845

ASRUL,LANGKAWI,0164430040
Sesiapa yang berminat nak dapatkan produk shaklee boleh juga hubungi mereka yer.tq


0 comments: