Wednesday, June 17, 2015

PUASA VS BENGKUNG PREMIUM BEAUTIFUL....

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Nak share pengalaman saya masa ganti puasa hari tu.Saya memang dah beli PB ni masa bersalin anak yang sulung dulu.Tapi pakai sekejap jer.Badan makin anik dan naik sudahnya simpan bertahun dalam almari.Ni nampak ada kurang inchi sikit lepas bersalin anak ke-3 try ambik balik dan pakai.YES muat...hihi tapi saya cuma pakai bengkung jer dulu.Gurdle nanti kemudian sebab pengalaman yang lepas susah sikit nak pakai bengkung ni sebab KETAT...jenuh tarik nak bagi masuk peha hahahaha...

O sambung cerita...masa kita berpuasa bagus sangat pakai bengkung tau...sebab apa...supaya perut yang kosong tu tak masuk angin nanti tengah hari.Lagi satu bayangkan perut kita dah diketatkan ibarat macam ikat perut kemas2.Takder ruang pun untuk kita nak rasa lapar.Betol tau...Tapi nanti masa nak berbuka puasa tu biasaya saya bukalah..sebab nak minum air banyak2..Ibu menyusu kena banyakkan minum air kosong betol tak....

Bagi yang tercari2 macam mana rupa PB tu nih saya share dari encik google yer.Saya tak jual PB tapi just nak share apa yang rasa semasa menggunakan PB ni...



Selain korset macam ni kita juga digalakkan ambil vitamin untuk membantu kita sihat dan bertenaga dibulan Ramadhan ni...

0 comments: