Sunday, June 21, 2015

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni dah masuk hari ke 5 puasa.tahun ni suami excited sikit nak turunkan berat badan.So dia minta saya sediakan menu diet atkins utk die sepanjang bulan puasa niNak share sikit lah berkaitan diet atkins ni.Pada pendapat saya ia diet yang anda WAJIB CUBA kalau nak kurus.Sebab anda

TAK PERLU BERLAPAR

BOLEH MAKAN BANYAKKK

MASIH BOLEH MAKAN LAUK.

korang baca kat atas tu...nampak tak betapa happy nya utk kita BERDIET bila ada 10 senarai kegembiraan di atas.hihi

Jom nak share antara hidangan yag korang boleh makan setiap hari..







 

Semua gambar yg saya share ni saya ambik dari encik google.Haaaa korang boleh makan seberapa banyak pun yg korang nak hokey.Sebab kandungan karbo dalam setiap hidangan ni adalah ZERO...

Paling penting DIET ATKINS ni adalah anda tahu berapa kandungan karbohidrat yang ada dalam menu korang tu.Untuk permulaan (induction) kita hanya boleh makan kurang dari 20g karbo sahaja.Tak boleh lebih.Minimum kena konsisten dalam tempoh 2 minggu.Ada orang boleh turun sehingga 6 kg utk tempoh 2 minggu ni.Bergantung lah pada berat badan masing2.Kalau lagi berat lagi lama lah kena berada dalam fasa pertama ni.tapi takper tak 'mati' pun hahahah sebab boleh makan sebanyak mana yang anda suka...


ok setakat ni dulu sharing pasal diet atkins.Nanti saya sambung lagi k.






0 comments: