Thursday, January 2, 2014

Mendidik anak SHAKLEE menjadi leadr yang hebat...





Selamat pagi semua.

Pagi ni saya nak bercerita perjalanan saya bersama shaklee.Alhamdulillah 2013 melabuhkan tirainya dengan ranking Coordinator...Memang saya aim utk dapatkan title ni Dec 2013....Alhamdulillah tercapai..So masuk tahun 2014 nih cita-cita lebih tinggi.Dan sebagai Leader di dalam group Elite saya mahu menjadi contoh terbaik buat semua anak didik saya...

Memang ramai sekarang distributor shaklee yang kita nampak...Buka fb jer penuh iklan shaklee...kawan2 kat ofis jer semua promote shaklee...Adik beradik pun sama semua pakat jual shaklee.Ok apa yang saya bagitahu di sini ialah memang shaklee menawarkan pendapatan yang lumayan.Tapi apa yang saya lebih tekankann buat semua ahli group saya ialah niat kita untuk berniaga...Yang pertama biarlah untuk membantu dan menambah nilai orang lain dahulu...Yang lain kemudiankan..Sebab utama saya cakap mcm ni ialah kami banyak terima aduan customer..."kak....macam mana nak makan ni...ssaya dah beli dari sipolan sipolan tapi tak tahu nak makan macam mana..."

Lagi soalan biasa saya dapat..."kak...kenapa makan ni jadi mcm nih..."selidik-punya selidik rupanya die beli kat sipolan ni tapi si polan ni sendiri pun tak tahu nk consult cara yang betul pengambilan supplement ni..Alhamdulillah di dalam group kami ada 2 orang doktor dan ramai ahli famasi yang boleh menjadi ahli rujukan kami untuk membincangkan berkaitan pengambilan dan kebaikan supplement nih...Setiap masalah akan dikongsikan di dalam facebook group...Perbincangan dibuat..Keputusan yg muktamat akan diberi buat customer yang bermasalah...Ini yang saya mahukan untuk setiap ahli group saya.Jadilah distributor yang berilmu untuk membantu kehidupan orang lain.Selain dari itu rezeki yang kita dapat juga boleh digunakan untuk membantu keluarga..

Rata2 ahli group kami bukanlah dikalangan yang hidup mewah...Masing2 ada tanggungjawab dan masalah masing2..Walaupun ada yang bergaji GRED 41 tapi disebabkan kos sara hidup yang tinggi rata-rata akan mnecari alternatif untuk menambah pendapatan keluarga.Dengan shaklee kami happy untuk bersama-sama membantu keluarga.Walaupun rata-rata 70% daripada kami nih tak pernah berjumpa pun.Tapi ukhwah terjalin...Ikatan sebagai satu keluarga yang mana istilah mak,anak,adik,kakak digunakan...Walaupun hanya berurusan di atas talian tapi semua happy...Ada yang sambung belajar ambik master tapi tetap ada masa tengah malam sambil study untuk berwasap untuk bertanya kabar keluarga shaklee kami..terasa bagai zaman study di upm dulu..Hubungan erat bagai adik-beradik.Inilah yang dikatakan bila cinta dihati...tiada lagi alasan untuk masing2 maju dengan bisnes ni...Kami happy sambil berbisnes...

Belum pernah pun sebelum ni saya membayangkan utk mendapatkan group sehebat ini...Tapi aturan Allah siapa yang tahu kan...Alhamdulillah juga dengan izinNya rezeki sebagai suri rumah selesa ditahap 4 angka..InsyaAllah di tahun 2014 ini ingin menganjak ke level 5 angka.Semoga Allah permudahkan urusan kami.Makan pakai anak dan suami semua dibawah jagaan saya sendiri.Tak perlu pengasuh...Tak perlu keluar rumah meredah kesesakan jammed di awal pagi...Semoga rezeki ini berterusan untuk saya dan keluarga Elte kami..

Bagi sesiapa yang ingin menikmati kehidupan baru seperti saya..Saya sedia menghulurkan tangan membimbing dan membantu anda untuk keluar dari confort zone selesa..Kita bantu menaik taraf kehidupan keluarga kita...saudara mara kita...seterusnya umat islam kita..Memang wang bukanlah segala-galanya...Tetapi kehidupan kini memerlukan wang untuk segala-galanya...
Sekian dari saya

lynn shaklee
sid:917661
0195566558


0 comments: