Monday, July 22, 2013

Anak sering sembelit?Jom lawaskan dengan MEALSHAKE

Assalammualaikum..

Jom kenali sembelit..

Salah satu masalah yang cukup merisaukan ibu bapa ialah apabila anak-anak mengalami masalah sembelit. Sembelit memang selalu terjadi di kalangan kanak-kanak. Kanak-kanak mengeluarkan najis yang keras dan banyak.

Kadangkala najis hanya keluar sekali dalam beberapa hari. Berapa kerapnya seseorang bayi itu mengeluarkan najis berbeza di antara satu bayi dengan bayi yang lain.Ia kerap berlaku di kalangan kanak-kanak disebabkan oleh pemakanan mereka yang tidak cukup kandungan air dan serat atau fiber, ataupun kerana faktor-faktor lain dalam persekitaran kanak-kanak tersebut.

Namun begitu, sembelit juga terjadi di kalanagan orang dewasa dan sesiapa sahaja.Tetapi, kebanyakan kita terus-menerus mengalami masalah sembelit tanpa memikirkan bagaimana untuk mengelakkan masalah ini dari terus berulang.

Kebanyakan sudah lali dan bersedia dengan pil 'membuang' jika masalah muncul, sedangkan terdapat cara untuk mengelakkannya.
 

Hari ni saya nak terangkan kebaikan dan manfaat yang boleh kita dapat daripada MEALSHAKE keluaran Shaklee ni.

MEALSHAKE merupakan  sumber protein yang kaya dengan vitamin dan garam mineral tambahan.Ia mengandungi kesemua sembilan asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita untuk tumbesaran yang sihat dan perlindungan kepada kesihatan yang optimum.

Nutrisi di dalamnya amat sesuai digunakan oleh segenap lapisan masyarakat samada bayi (1 tahun ke atas),anak-anak yang sedang membesar,ibu hamil,para atlet,golongan vegetarian, dan sebagainya.

Setiap hidangan yang dicadangkan membekalkan 35% nutrisi harian yang diperlukan dan 23 vitamin dan mineral asas.Sumber nutrisi yang kaya dengan fiber protein.Malah hanya mempunyai 240 kalori sahaja untuk setiap hidangan apabila diambil bersama susu rendah lemak.Ia juga kaya dengan kalsium dan mempunyai nilai GI (Glycemic Index) yang rendah.Amat sesuai untuk pesakit diabetes.

Antara sebab kenapa perlu pilih MEALSHAKE shaklee adalah:
 Kerana ia menyediakan 24 jenis vitamin A-Z,mineral dan 'Trace Mineral'

Kekurangan 'Trace Mineral' akan memberi kesan kepada kadar penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif.Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.Sesuai untuk mereka yang susah menelan pil dan juga mereka yang ingijn menjaga berat badan.


Membekalkan nutrien kepada sel-sel badan.

Mealshake kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit,kuku,rambut,organ2,darah,sel-sel imunisasi dan sebagainya.Badan lebih sihat,malah protein juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

Untuk pembesaran.

Mengandungi aisd folik ,Biotin,kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses pembesaran.Sesuai untuk tumbesaran anak-anak dan juga untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

Anti-Oksida.

Mengandungi vitamin A,C,E,Zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.

Pemulihan kulit.

Mengandungi lengkap vitamin B-complex,ion,copper,untuk membentuk sel darah merah yang sihat,sekaligus meningkatkan warna kulit.sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

Detox.

Kaya dengan serat yang membantu peristalsis kolon dan perut/buang air besar.Untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
 
Minuman multivitamin 

Tanpa perasa,pewarna dan gula tiruan.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:- 

Email:shakleedhati@gmail.com
sms / whatsapp :0195566558
ID No :917661

0 comments: